Data publikacji: 28.03.2025

JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie zwiększenia jakości i dostępności usług

Lider projektu

Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych

Partnerzy

Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr

Narodowe Forum Doradztwa Kariery

Realizatorzy

Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych

Program

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet IV Spójność społeczna i zdrowie.

Działanie

Działanie 04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy.

Cel główny

Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych przedstawicieli organizacji pozarządowych wykonujących usługi w obszarach: edukacja i kształcenie lub włączenie i integracja społeczna lub ochrona zdrowia, posiadających swoją siedzibę lub inną dozwoloną formę prawną na terenie woj. podlaskiego lub mazowieckiego lub małopolskiego.

Do kogo skierowany

Grupę docelową projektu stanowi minimum 400 przedstawicieli/ przedstawicielek organizacji pozarządowych z terenu województwa podlaskiego lub mazowieckiego lub małopolskiego, świadczących usługi w następujących obszarach: włączenie i integracja społeczna lub edukacja i kształcenie lub ochrona zdrowia. 

Planowane efekty

Zadanie nr 1. WIEDZA I KOMPETENCJE: szkolenia ogólne – Celem zadania jest podniesienie kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych (publicznych) z uwzględnieniem specyfiki grupy docelowej (240 przedstawicieli NGO):

    • realizacja 24 trzydniowych warsztatów wyjazdowych dla 240 przedstawicieli NGO (4 w woj. małopolskim, 8 w woj. mazowieckim, 12 w woj .podlaskim);
    • nagranie 12 dwugodzinnych webinarów wprowadzających jako uzupełnienie ww. warsztatów (3 tematy z finansowania usług, 4 z prawa oraz 5 z kompetencji zarządczych i doradczych w  NGO);
    • organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. potrzeb sektorowych NGO.
 

Zadanie nr 2. JAKOŚĆ: doradztwo i mentoring rozwojowy – Celem zadania jest opracowanie standardów zarządzania i usług dla 27 organizacji pozarządowych, w tym przeprowadzenie 42 audytów:

    • 10 procesów dla ADEKWATNOŚCI usług – badania rynkowe i tutoring;
    • 12 procesów dla TRAFNOŚCI usług – diagnoza potrzeb i tutoring;
    • 20 procesów dla EFEKTYWNOŚCI usług – diagnoza skuteczności i tutoring;
    • organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. procesów jakościowych.

Zadanie nr 3. USŁUGI: szkolenia wdrożeniowe – Celem zadania jest dostarczenie wiedzy teoretycznej, a także umożliwienie praktycznego zastosowania standardów wypracowanych w ramach drugiego zadania, poprzez realizację 3 ścieżek wdrożeniowych na stanowiskach pracy w NGO:

    • organizacja szkoleń dla 50 przedstawicieli NGO dla 4 usług w obszarze integracji i włączenia społecznego;
    • organizacja szkoleń dla 30 przedstawicieli NGO dla 3 usług w obszarze edukacji i kształcenia;
    • organizacja szkoleń dla 20 przedstawicieli NGO dla 2 usług w obszarze ochrony zdrowia;
    • organizacja 12 spotkań merytorycznych panelu ekspertów ds. wdrażania nowych usług.

 

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE
 

Wartość projektu

1 579 910,40 zł

Dofinansowanie

1 532 513,08 zł

Okres realizacji

01.01.2025 – 31.12.2026